اخبار دولتاخبار مجلس

قالیباف: مجلس در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان اتفاق نظر دارد.

خلاصه نوشته
  • رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی فرهنگیان هر زمان به تصویب برسد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال فرهنگیان خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در پاسخ به اخطار رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول با اشاره به اهمیت رتبه‌بندی فرهنگیان گفت:

شما اخطار اصل ۶۰ را می‌دهید اما از آنجایی که دولت در این باره لایحه داده است، باید به اصل ۷۵ هم توجه کنید و کمیسیون نمی‌تواند خلاف آن موضوعی را تسریع کند. 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

هم مجلس در رابطه با رتبه‌بندی فرهنگیان اتفاق نظر داشته و هم در این رابطه نظر دولت را گرفته‌ایم و در همین جلسه مجلس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز برای اجرای رتبه‌بندی را به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان قطعی کرد لذا کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای داشته باشد که بار مالی بیش از این برای دولت داشته باشد و ما نیز مکلف هستیم بر اساس آن اقدام کنیم که البته کمیسیون هنوز  این کار را انجام نداده است.

رییس مجلس افزود: نظر دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت این است که این قضیه بار مالی بیشتری دارد لذا دوشنبه جلسه‌ای خواهیم گذاشت و آن را اصلاح خواهیم کرد اما آنچه مشخص و روشن است، معلمان عزیز باید بدانند که این قانون هر زمان به تصویب برسد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال آنها خواهد شد که برای امسال در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و ادامه آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ در ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد:

ممکن است در فضای مجازی افراد و گروه‌ها حرف‌هایی بزنند یا در رسانه‌ها مطالبی به صورت کم و زیاد عنوان شود اما معلمان به این موضوعات توجه نکنند چرا که ما هم در مجلس و هم در دولت بهترین مدافعان آنها هستیم.

رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در اخطار قانون اساسی خطاب به رییس مجلس گفت:

شما قول دادید امروز یکشنبه، گزارش رتبه‌بندی فرهنگیان با ۲۵ هزار میلیارد که با موافقت میرکاظمی و قول رئیس جمهور صورت گرفت را بارگذاری کنید اما آقای نیکزاد گفته است دولت می‌خواهد آن را پس بگیرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در فراکسیون هم به آقای نوری گفتیم، ما نمی‌توانیم امروز و فردا کنیم و از آن مهلت ۱۰ روزه، اکنون بیش از یک ماه گذشته است لذا فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند.

نوروزی اضافه کرد:

مدارس در حال بازگشایی بعد از کرونا است لذا آموزش و پرورش باید از این رخوت و سستی بیرون آمده و به پویایی برسد. 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا