اخبار مجلس

مخالفت کمیسیون تلفیق با خرید خدمت سربازی برای مشمولین داخل کشور

به گزارش دادرسی؛

رحیم زارع (سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401) صبح امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران در خصوص مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد:

در خصوص موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان داخل کشور در کمیسیون تلفیق پیشنهادی ارائه شد که به دلیل بالا بودن مبالغ رای نیاورد برای مثال در این پیشنهاد برای دیپلم ۲۰۰ میلیون تومان، برای کارشناسی ۲۵۰ میلیون تومان، برای کارشناسی ارشد ۳۰۰ میلیون تومان، برای دکترای عمومی ۴۰۰ میلیون تومان و برای دکترای تخصصی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر بود.

زارع درباره خرید خدمت سربازی برای مسمولان غایب خارج از کشور گفت:

این پیشنهاد یکی از همکاران بود اگرچه هیچ برنامه‌ ای از سوی دولت در این باره ارائه نشده بود، اما چون هنوز نظر نیرو های مسلح گرفته نشده این موضوع نهایی نیست و ممکن است یک رأی‌ گیری مجدد در این باره صورت گیرد. اگرچه در رأی‌ گیری اولیه اکثریت اعضاء به آن رای دادند.

تاکید می‌کنم این موضوع هنوز نهایی نشده باید نظر نیرو های مسلح گرفته شود در صحن بررسی شود و به تایید شورای نگهبان هم برسد.

وی افزود:

موضوع خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور بیش از دو سوم در کمیسیون رای آورد؛ البته این موضوع نهایی نیست، این کار باید با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی درخصوص اختیارات رهبری معظم انقلاب و رعایت پیشنهاد نیروهای کل مسلح انجام شود و شاید یک رای گیری مجدد دراین خصوص شاهد باشیم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا