آرا دادگاهرویه قضایی

مرجع اعتراض به عوارض ساختمانی

مرجع اعتراض به عوارض ساختمانی

مرجع اعتراض از عوارض ساختمانیبراساس رای دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به اعتراض به عوارض ساختمانی، ابتدا در صلاحیت کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری و پس از قطعیت آن قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است.

رای شعبه بدوی دیوان عدالت اداری در خصوص مرجع اعتراض به عوارض ساختمانی

آقای م.ش. مدعی شده با اینکه آماده بوده جریمه رأی کمیسیون ماده 100 را بپردازد، مع الوصف شهرداری اقدام به صدور برگ مفاصا حساب بدون شماره و مهر نموده و لذا ابطال آن را خواسته، نظر به اینکه موضوع مفاصا حساب مطروحه عوارض است و اعتراض مؤدی به پرداخت هر نوع عوارض ساختمانی، قابل رسیدگی در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری است و فقط آرای کمیسیون مذکور قابل طرح در این مرجع می باشد و شکایت حسب ماده 17 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، برابر قانون طرح نشده، قرار رد آن صادر می گردد.

قرار صادره وفق ماده 65 قانون اخیر، ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.

رئیس شعبه 30 دیوان عدالت اداری

رای شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در خصوص مرجع اعتراض به عوارض ساختمانی

نظر به اینکه اعتراضات تجدید‌نظر‌خواه به کیفیتی نیست که اساس استنباط شعبه بدوی را مخدوش نماید و یا سبب تزلزل و نتیجتاً نقض رأی معترض به شود و از آنجایی که دادنامه مورد اعتراض منطبق با موازین قانونی صادر شده است و از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز عاری از اشکال و ایراد می‌باشد، لذا با رد تقاضای تجدید‌نظر‌خواهی با استناد به ماده 71 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، رأی معترض به عیناً تأیید و استوار می گردد.

رأی صادره قطعی است.

رییس شعبه هفتم تجدید‌نظر دیوان عدالت اداری – مستشار شعبه


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا