اخبار قوه قضاییه

بیانیه مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در محکومیت جنایت مسموم کردن دانش آموزان

به گزارش دادرسی نت:

 بیانیه مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در محکومیت جنایت مسموم کردن دانش آموزانبه نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، در پی اتفاقات و وقایع جنایتکارانه ای که اخیراً در مدارس صورت گرفته و مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان را در پی داشته، مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری بیانیه ای به این شرح صادر کرد:

باسمه تعالی

کودکان و نوجوانان، نهال های بارآور آینده، ذخایر بی بدیل و ارزشمند جامعه و آتیه سازان کشور عزیزمان ایران هستند. بی شک توجه به کرامت انسانی، رشد، تعالی و بالندگی آنان، تکلیفی انسانی و ضرورتی اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

از این رو در نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اساس آموزه های وحیانی دین مبین اسلام، آرمان‌های مندرج در قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، همواره در کانون توجه بوده اند و باید در فضایی سالم، امن، آرام و حامی کودکی کنند و ببالند. دولت ها موظف هستند از آنان حمایت نمایند و ایمنی و امنیت آنان را فراهم سازند تا فارغ از هرگونه دغدغه ای، مشغول حیات اجتماعی باشند و بتوانند استعدادهایشان را پرورش دهند.

در این راستا، مرجع ملی حقوق کودک ضمن محکوم نمودن جنایت «مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس» و «ناامن سازی فضای آموزشی کودکان و تشویش خاطر خانواده های آنان»، خواستار تسریع در تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد مسببان و مرتکبان، اعلام نتایج به شهروندان و تنویر افکار عمومی، برخورد قاطع قانونی با عوامل، حمایت و دلجویی از آسیب دیدگان و انجام اقدامات لازم جهت پیشگیری از تکرار چنین رفتارهای مجرمانه ای می‌باشد.

همچنین این مرجع بر لزوم تکریم، تحصیل و توانمندسازی بیش از پیش کودکان و نوجوانان در کشور تأکید ورزیده و فعالیت‌های آتی خود را در این زمینه شدت بخشیده و از تحقق حقوق کودکان و نوجوانان با همکاری تمامی نهادها و نقش‌آفرینان دولتی و غیردولتی لحظه‌ای باز نخواهد ایستاد.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا