اخبار قوه قضاییه

نورالله قدرتی: فرهنگ استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در جامعه تقویت گردد

به گزارش دادرسی؛

فرهنگ استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در جامعه تقویت گرددنورالله قدرتی،معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، در جلسه شورای قضایی استان فارس ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه عدالت و اجرای آن و تاثیرگذاری استفاده از وکیل در این مسیر عنوان کرد:

اجرای عدالت نیازمند سه اصل اساسی قانون کارآمد، مدیران صالح و ناظران امین و شجاع است و انگیزه الهی مسئولان در خدمت به مردم و مطالبه گری عمومی شرط اساسی در کارآمدی این سه اصل است.

معاون حقوقی قوه‌ قضائیه مردم را ازجمله ناظران اصلی اجرای قوانین و مقررات و همچنین عدالت دانست و گفت: جدّیت مردم در نظارت بر قوانین و مقررات به تحقق بهتر، دقیق تر و سریع تر عدالت در جامعه کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه علاوه بر قضات نقش وکلا و کارشناسان در فرآیند تحقق عدالت بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: لازم است فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی در جامعه تقویت و به مردم این اطمینان داده شود که با وجود وکیل راحت تر و مطمئن تر و سریع تر به حق خود خواهند رسید.

قدرتی با بیان اینکه اجرای عدالت مهمتر از سخن گفتن از عدالت است و اگر بتوانیم با اتخاذ تصمیمات قانونی به تحقق عدالت کمک کنیم گام مهمی در افزایش سرمایه اجتماعی برداشته‌ایم، گفت: تحقق این فرآیند باعث خواهد شد احساس عدالت در جامعه بیش از پیش ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا