اخبار وکلای دادگستری

همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت 1401 برگزار شد

به گزارش دادرسی؛

همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت 1401 برگزار شد

همایش بین المللی استاندارد های حرفه وکالت با حضور صدها نفر از حقوقدانان برجسته ، از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز، اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) و دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در روز دوشنبه دوم خرداد برگزار شد.

 دبیر اجرایی همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت اظهار داشت در برگزاری این همایش که در مرکز همایش های دانشکده حقوق  دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، چندین دانشگاه و نهاد شامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، انجمن علمی حقوق اساسی ایران، پژوهشگاه قوه قضاییه، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه های تهران، شیراز، علامه طباطبایی و مازندران و همچنین معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری همکاری داشته اند.

دکتر امین پاشاامیری درباره این همایش عنوان کرد:

 در این رویداد که همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید ده ها حقوقدان برجسته داخلی و خارجی به عنوان سخنران، عضو هیأت داوران نشست های علمی، و مدرس کارگاه های آموزشی همایش حضور داشتند.

پاشاامیری افزود:

در همایش استانداردهای حرفه وکالت که در سامانه ISC و سیویلیکا نیز نمایه شده است شش نشست علمی، به طور همزمان در محورهای مختلف برگزار شد.

 وی در ادامه گفت:

 در هر یک از این نشست ها، مقالات برگزیده از سوی هیأت داوران، توسط نویسندگان آنها ارائه گردید و مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت. محورهای علمی همایش شامل “حاکمیت قانون و نهاد وکالت”، “معاضدت حقوقی و دسترسی به عدالت”، “صلاحیت ها و توانمندی های وکیل”، “وکالت تخصصی”، “اخلاق و رفتار حرفه ای وکیل”، و “تعامل مطلوب نهاد وکالت با سایر نهادها”  بوده است. مقالات ارائه شده به همایش، در صورت تأیید نهایی، در مجله تحقیقات حقوقی دانشگاه شهید بهشتی منتشر خواهند شد.

بنا بر اظهارات دکتر امین پاشاامیری دبیر همایش بین المللی استاندارد های حرفه وکالت، در این رویداد که با استقبال گسترده علاقه مندان مواجه شد بیست و شش کارگاه آموزشی در زمینه های مختلف حقوقی برگزار شد.

وی بیان داشت که در هر یک از این کارگاه ها سه نفر از حقوقدانان به عنوان مدرس حضور داشته اند.

دکتر پاشاامیری دبیر کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز اضافه کرد حدود هشتصد نفر از استادان حقوق، وکلا و کارآموزان وکالت و همچنین دانشجویان حقوق به طور حضوری یا مجازی در این رویداد حضور یافته اند.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا