اخبار وکلای دادگستریکانون وکلای دادگستری

مصوبات چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا 1402

فهرست راهبردی

به گزارش دادرسی نت:

مصوبات چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا 1402مصوبات چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا 1402

چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا در روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه به میزبانی کانون وکلای دادگستری خوزستان برگزار شد.

آنچه بیش از هر چیز درخصوص این نشست در نظر رسانه ها و افکار عمومی مطرح شد، حواشی مراسم افتتاحیه بود، مراسمی که پس از ممانعت نیروهای حراست سالن محل برگزاری برای حضور وکلایی با پوشش کراوات، عملاً لغو شد.

این موضوع در بیانیه پایانی چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا نیز انعکاس پیدا کرد و کانون های وکلای دادگستری چنین اعلام کردند:

«مردم کرامت مدار، خونگرم و نیک اندیش پارۀ تن ایران “خوزستان” به رسم لطف همیشگی، میزبان برگزیدگان وکلای دادگستری و مدافعان حقوق ملت شدند و علی رغم سنت مستحسن و انتظار دیرین، متولیان محل برگزاری اجلاس افتتاحیه، با اعمال رفتار سلیقه ای و شکستن مرزهای حکومت قانون، به دلیل آنچه نقض معیارهای پوشش اداری قلمداد نمودند مانع برگزاری آیین افتتاحیه گردیدند.

نمایندگان وکلای دادگستری از آنجا که خود را همواره متعهد به دفاع از حقوق شهروندی و آزادی های بنیادین می دانند و مسئولیت اجتماعی وکیل در سپهر تضمین و تحقق حقوق ملت را مطمح نظر دارند؛ در مواجهه با این اعمال اقتدار ناروا و فراقانونی محل اجلاس را ترک کردند و ضمن محکوم نمودن هرگونه رفتار خودسرانۀ ناقض حکومت قانون، حق دادخواهی و تعقیب آمران و مباشران این اقدام نکوهیده را مفروض می پندارند و مشفقانه یادآوری می نمایند که تکرار این تصمیمات و اقدامات ناقض حق، سالب امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی است و انتظار می رود مسئولین امر خصوصاً رئیس محترم جمهوری به عنوان پاسدار قانون اساسی ذیل اصل 113 نسبت به هر گونه مصادیق نقض حقوق ملت اقدامات اثربخش و پیشگیرانه ای اتخاذ فرمایند.»

درباره دستور کار این نشست مهم ترین موضوع برای داوطلبان آزمون وکالت و کارآموزان، موضوع «سیاست‌گذاری در آزمون و کارآموزی» بود که به شکل غیرعلنی برگزار شد. اما در متن منتشر شده از مصوبات هیات عمومی، توضیحی درباره این دستور کار اعلام نگردید .

متن کامل مصوبات چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا به شرح ذیل می باشد:

مصوبات چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا

مورخ 1402/02/14

نشست عادی هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری خوزستان در روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل هتل پارس اهواز برگزار شد.

سیزدهم اردیبهشت ماه 1402

جناب آقای جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ،ایران با آغاز چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا، پس از بیان مطالبی در خصوص وضعیت فعلی صنفی، انتخابات هیأت رئیسه جلسه را برگزار کردند.

مصوبه: «اعضا هیات رئیسه جلسه به شرح زیر انتخاب شدند:»

  • رئیس: سید یزداله طاهری نسب
  • ناظران: یوسف رضایی مفرد و بهنام حبیب زاده مومن
  • منشی: احمد نامداری

 

  • دستور اول: استماع گزارش درباره آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری

جناب آقای ابراهیم کیانی، نایب رئیس اول اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گزارشی از وضعیت آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری را خطاب به هیأت عمومی ارائه دادند و از انتشار آگهی آزمون و حذف ملاک سنی 24 سال خبر دادند.

  • دستور دوم: مستندسازی آسیب ها، چالش ها و راهکارهای نهاد وکالت

مصوبه: «منشور اخلاق حرفه ای وکالت در بردارنده حقوق و تکالیف وکلا و مدیران کانون های وکلا و مدیران مؤسسات حقوقی توسط کارگروهی به انتخاب شورای اجرایی تدوین و تصویب خواهد شد.»

مصوبه «تشکیل کمیسیون حمایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران که جزئیات و اعضای آن از سوی شورای اجرایی تعیین می شوند تصویب شد.»

  • دستور سوم: فناوری اطلاعات

جناب آقای محمد خان میرزایی دبیر شورای تخصصی انفورماتیک اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گزارشی از وضعیت فناوری اطلاعات و سامانه های الکترونیک را به هیأت عمومی ارائه دادند.

مصوبات چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا

چهاردهم اردیبهشت ماه 1402

  • دستور اول: حمایت از وکلای در معرض خطر

 وضعیت وکلای در معرض خطر و چگونگی حمایت از ایشان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • دستور دوم: سیاست گذاری در آزمون و کارآموزی

جناب آقای ابراهیم کیانی هرچگانی نایب رئیس اول اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گزارشی از وضعیت آزمون کارآموزی سیاست گذاری های به عمل آمده را خطاب به هیأت عمومی ارائه دادند.

  • دستور سوم: حدود نظارت کانون های وکلای دادگستری نسبت به عملکرد وکلای دادگستری

مصوبه: «یکسان سازی ،ساختار تشکیلات و نحوه عملکرد اداره نظارت و بازرسی کانون های وکلای دادگستری مصوب گردید و مقرر شد هیأت رئیسه اتحادیه با تشکیل کارگروه و از طریق آن جزییات و ایرادات را بررسی و جهت تصویب و اجرا به کانون های وکلای دادگستری اعلام کند.»

مصوبه: «دستورالعمل اجرایی پذیرش و اعطای مجوز ثبت مؤسسات حقوقی توسط کارگروه مربوطه (تدوین کننده اساسنامه تنظیم و جهت تصویب به شورای اجرایی ارائه می گردد»

  • دستور چهارم: ارائه تراز مالی سال 1400 به همراه گزارش بازرسان

مصوبه: «تراز مالی سال 1400 اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران تصویب شد.»

مصوبه: «کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان بعدی همایش هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران انتخاب شد.»


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

1 دیدگاه

  1. خدا رو شکر که برگزار شد چون شایعه شده بود که به علت کروات زدن بعضی وکلا لغو شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا