اخبار مجلس

نقدعلی: گران بودن حق الوکاله وکلا، بنگاه‌های اقتصادی را به دردسر انداخته!

به گزارش دادرسی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛

حق الوکاله وکلا بنگاه‌های اقتصادی را به دردسر انداخته است!

حجت الاسلام نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ ها و سازمان ها از نماینده حقوقی غیر وکیل عنوان کرد:

جزئیات و کلیات این طرح در اولین جلسه کارگروه به فوریت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا جزئیات این طرح هر چه زودتر و دقیق تر بررسی شده و جهت بررسی و تصویب به صحن کمیسیون ارسال شود.

نقدعلی: گران بودن حق الوکاله وکیل، بنگاه‌های اقتصادی را به دردسر انداخته! نقدعلی،عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل در بنگاه های اقتصادی را عاملی برای افزایش قعالیت سرمایه گذاران و رونق اقتصادی بنگاه های اقتصادی برشمرد و گفت :

گران بودن حق الوکاله وکلای دادگستری، بنگاه‌های اقتصادی را به دردسر انداخته است. بنگاه‌ها برای پیگیری دعاوی خود در محاکم مجبورند خودشان همه مراحل را پیگیری کرده و در نهایت به دادگاه بروند و یا با هزینه‌های سنگین از وکلا استفاده کنند.

وی در ادامه افزود:

هم اکنون مطابق سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ سازمان تامین اجتماعی، در کشور حدود یک میلیون و سیصد هزار کارگاه فعال وجود دارد که حدود ۸۸ درصد آن‌ ها کمتر از ۱۰ نفر عضو دارند و فراهم کردن امکان معرفی نماینده حقوقی می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتری را برای فعالیت در اقتصاد کشور ترغیب کند.

این نماینده مجلس بدون اشاره به مخالفت یکپارچه و متفق‌القول نمایندگان قوه قضائیه، مرکز پژوهش‌ های مجلس، کانون وکلای دادگستری، مرکز وکلای قوه قضائیه با طرح مذکور، افزود:

مجلس یازدهم با الهام از ماده 32 قانون آیین دادرسی مدنی، ابتدا در طرح جهش تولید دانش‌ بنیان چنین امکانی را برای این نوع شرکت‌ ها ایجاد کرد تا بتوانند با به کارگیری نماینده حقوقی غیر وکیل، دعاوی خود را با هزینه کمتری پیگیری و مطرح نمایند، در ادامه نیز کلیات طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی با اکثریت قاطع آرا به تصویب کمیسیون رسیده و برای بررسی جزئیات به کارگروه ارجاع شده است.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

2 دیدگاه

  1. به چه قیمتی؟
    نماینده حقوقی به اندازه وکیل سواد دارد؟ تحت نظامات است
    هرچی تصویب کردید بازگشت به عقب بوده.

  2. میخوان مملکت رو یه مشت بی سواد مثل خودشون که تا دیپلم هم نخوندن اداره کنن دیگه اونم با این وضع آموزشی افتضاح دانشگاهاشون که نمیشه گفت واقعا مدرکی که میدن معتبره یا نه اصلا کسی که این مدرک رو گرفته سواد داره دو خط نامه اداری بنویسه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا