اخبار دانشگاه ها

اعلام آمادگی وزارت علوم برای حضوری شدن دانشگاه ها

آمادگی وزارت علوم برای حضوری شدن دانشگاه ها
آمادگی وزارت علوم برای حضوری شدن دانشگاه ها

به گزارش دادرسی؛

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور دکتر هاشم داداش پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره اقدامات صورت گرفته به منظور آماده سازی و محیا شرایط جهت حضوری شدن دانشگاه ها گفت:

اصل و مبنای وزارت علوم حضوری بودن دانشگاه هاست.

شیوع بیماری کرونا از دو سال پیش باعث شد کلاس های دانشگاه ها به صورت برخط و انلاین اداره و برگزار شوند و همه به صورت غیر حضوری کلاس ها را دنبال کردند اما در زمینه تحصیلات تکمیلی و همچنین در حوزه کارشناسی در دوره هایی که به صورت عملی بود دانشگاه ها فعال بوده و به صورت حضوری برگزار می شد.

اگرچه در ماه ها و یا برخی موارد خاص به صورت نیمه فعال یا تعطیلی مواجه می شدیم اما این مسئله به صورت موقت و غیردایمی بود.

وی در ادامه اظهار کرد:

مبنای ما برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری در تمامی حوزه های تکمیلی و کارشناسی ، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود و وزارت علوم دانشگاه های کشور نیز بر همین مبنا به سمت بازگشایی کامل دانشگاه ها حرکت می کند که از 14 فروردین این اتفاق صورت خواهد گرفت.

داداش پور افزود:

هیچگاه دانشگاه ها تعطیل نبوده اند و حفظ سلامت و تندرستی دانشجویان اصل اساسی در آغاز آموزش حضوری است. از تاریخ 15 مهرماه سال گذشته که ستاد ملی کرونا اعلام کرد اصل بر حضوری شدن آموزش دانشگاه هاست تمامی اقدامات و تمهیدات لازم به این منظور و با هدف بازگشایی حضوری دانشگاه ها آغاز گردید .

داداش پور درباره شرایط و ضوابط حضور دانشجویان در دانشگاه گفت:

ما مشکلی از بابت اسکان دانشجویان در خوابگاه های دولتی نداریم و تنها ممکن است با چالش ها و تنش هایی در خوابگاه های اجاره ای یا خودگردان مواجه شویم که به دنبال رفع آن هستیم اما برای حضور در کلاس های دانشگاه دانشجویان باید حداقل دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

دانشجویان غیربومی که متقاضی اسکان در خوابگاه ها هستند باید با هماهنگی دانشگاه خود برای این موضوع ثبت نام به عمل آورند.

مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز که در این گفتگو ویژه خبری حضور داشت در ادامه این گفتگو گفت:

در دانشگاه تهران تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری خواهند بود و برای عملی شدن این تصمیم باید تمامی تمهیدات لازم، که مهمترین آنها خوابگاه و محل اسکان دانشجویان است ، فراهم و محیا شود. دانشجویان این دانشگاه تا 11 فروردین ماه فرصت دارند تا برای حضور در خوابگاه ثبت نام کنند.

وی افزود : موضوع خوابگاه های دانشجویی مسئله بسیار مهمی است و دانشجویان جهت استفاده از خوابگاه ها باید واکسن زده باشند.آن دسته از دانشجویانی که اصلا واکسن نزده اند در این ترم نمی توانند از خوابگاه استفاده کنند.

 دانشگاه تهران ۱۵ هزار دانشجو خوابگاهی دارد که حدود ۱۲۰۰ نفر آن یعنی ۸ درصد دانشجویان یا اصلا واکسن نزدند و یا یک دوز زدند که از پذیرش آنان معذوریم.

درباره حضوری شدن دانشگاه ها بیشتر بخوانید:

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا