اخبار مجلس

نقدعلی علت تعویق تصویب طرح استفاده از نماینده حقوقی غیروکیل در شرکت‌ها را نفوذ لابی گران دانست.

به گزارش دادرسی نت:

ادعای نقدعلی درباره طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل در شرکت‌ها: فشار ذینفعان باعث تعویق تصویب شده استبه نقل از صدا و سیما، محمدتقی نقد علی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در بیان آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون استفاده برخسی دستگاه ها از نماینده حقوقی غیر وکیل در مراجع قضایی گفت:

 اگر در کمیسیون مراحل مقدماتی این طرح انجام شود به سرعت به صحن علنی مجلس خواهد آمد. 

 نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی، درخصوص این که طرح اصلاح قانون استفاده برخی دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی و تصویب آن چه تاثیری بر فضای اقتصادی کشور خواهد داشت، گفت:

بناست که شرکت های خصوصی همانند دستگاه های دولتی بتوانند در کنار وکیل یا به عوض وکیل، از نماینده حقوقی استفاده کنند و این موضوع در کمیته و کارگروه کمیسیون تصویب شد.

از طرفی، چون در صحن کمیسیون قضایی و حقوقی ایراداتی به آن گرفته شد، مجددا به کارگروه ارجاع داده شد تا پس از تکمیل مجدداً به صحن کمیسیون بیاید. این روند هم باعث تسریع امور خواهد شد و هم به عدالت شبیه تر است، طبیعتاً هرچه امور منظم تر شود ، فضای اقتصادی هم شفاف و منطقی تر خواهد شد.

نقد علی درباره زمان قرار گرفتن این طرح در دستور کار صحن علنی مجلس گفت:

اگر  مراحل مقدماتی آن در کمیسیون انجام شود به سرعت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت، یعنی ابتکار عمل به دست کمیسیون قضایی و حقوقی است و با شناختی که از همکاران دارم جلسات به موقع برگزار خواهد شد تا موضوع هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

فشار ذینفعان باعث تعویق بررسی و تصویب این طرح شده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره علت تعویق بررسی و تصویب این طرح بیان کرد:

فشار ذینفعان باعث تعویق بررسی و تصویب این طرح شده است، آن‌ها نمی‌خواهند این اتفاق مهم بیفتد و از این رو، شب و روز در حال لابی گری هستند تا منویات خود را به کرسی بنشانند. ما نمایندگان، حافظان همه مردم هستیم و حتماً و قطعاً تحت تاثیر این لابی ها قرار نخواهیم گرفت.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا