اخبار مجلس

نقد علی: شرط نماینده حقوقی داشتن لیسانس حقوق یا فوق لیسانس و یا سطح 2 حوزه تعیین شد.

دادرسی نت،

نقد علی: شرط نماینده حقوقی داشتن لیسانس حقوق یا فوق لیسانس و یا سطح ۲ حوزه تعیین شد.حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استفاده اشخاص حقوقی از نماینده حقوقی غیر وکیل عنوان کرد:

ما طرح اصلاح استفاده از نماینده حقوقی در محاکم قضایی را روز چهارشنبه در جلسه کارگروه قطعی کردیم و ماده واحده و حدود ۶ تبصره مصوب شد و در آینده نزدیک به صحن کمیسیون خواهد آمد تا آماده ارسال به صحن علنی شود.

تمامی اشخاص حقوقی و شرکت های خصوصی اعم از اینکه فعالیت اقتصادی داشته باشند یا نه مجاز به گرفتن نماینده حقوقیغیر وکیل خواهند بود. همچنین در تمامی پرونده‌ ها و همه مقاطع چه بدوی و چه تجدیدنظر اجازه ورود خواهند داشت و محدودیتی در این زمینه برای آنها وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در خصوص شرط نماینده حقوقی داشتن اشخاص حقوقی گفت:

شرط نماینده حقوقی داشتن لیسانس حقوق یا فوق لیسانس و یا سطح ۲ حوزه تعیین شد؛ همچنین برای نمایندگی حقوقی شرکت‌ های دولتی دو سال سابقه کار در دفاتر حقوقی ضروری و لازم است.

رشته‌های غیرحقوقی برای نمایندگی مجاز نخواهند بود.

نماینده در شرکتی که کار می‌کند باید استخدام شود و براساس اساسنامه شرکت، مقام تعیین شده شرکت باید صلاحیت‌ های نماینده حقوقی‌ را تعیین نماید.

وی در ادامه در خصوص استفاده اشخاص حقوقی از نماینده حقوقی وکیل افزود:

وکیل اگر بخواهد نماینده حقوقی شود مانع و اشکالی ندارد اما شرط استخدامی همچنان وجود دارد و منعی ندارند که استخدام شوند اما دیگر نمی‌توانند استخدام جای دیگری شود.

همچنین در صورت خروج از یک شرکت تا 5 سال نمی‌تواند علیه شرکت قبلی که در آن مشغول بوده پرونده‌ای را قبول کند.

نوبت‌ های صحن بسیار متراکم است ولی احتمالاً ظرف یک ماه آینده در صحن کمیسیون تصویب شده و برای بررسی زودتر در صحن علنی در قالب ماده 100 امضای نمایندگان را جمع خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا