کانون وکلای دادگستری

نامهٔ رئیس اسکودا به رئیس کل دادگستری استان اصفهان درخصوص سوءقصد به وکیل سیامک شمسی در مقابل دادگستری اصفهان

به گزارش دادرسی؛

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درخصوص سوءقصد به وکیل سیامک شمسی در مقابل دادگستری به رئیس کل دادگستری استان اصفهان نامه ای ارسال کرد.

در روز شنبه مورخ  21 خرداد 1401 خبر حمله و تعرض به یک وکیل دادگستری به نام سیامک شمسی در شهر اصفهان منتشر شد که بر اساس خبر های منشر شده این وکیل دادگستری به وسیله چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان ضمن محکومیت حمله و ضرب و جرح به این وکیل دادگستری بر ضرورت رسیدگی و پیگیری این حادثه توسط مراجع صلاحیت دار تا احقاق حقوق همکار محترم و مجازات عاملین، تأکید کرد.

 

در پی حمله و ضرب و جرح یک وکیل دادگستری در یکی از مجتمع های قضایی شهر اصفهان، وکیل امیرحسین سجادیه نایب رییس کانون وکلای اصفهان به همراه رئیس کمیسیون دفاع از حقوق وکیل و یکی دیگر از اعضای این کمیسیون برای عیادت از وکیل سیامک شمسی به بیمارستان محل بستری ایشان مراجعه و ضمن عیادت اقدام به اخذ وکالت از ایشان، جهت پیگیری موضوع در مراجع ذیصلاح کردند و سپس مدارک لازم، جهت طرح شکایت در اختیار وکیل شمسی قرار گرفت.

هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ضمن محکوم کردن این اتفاق، بر ضرورت رسیدگی و پیگیری این حادثه توسط مراجع ذیصلاح تا احقاق حقوق همکار محترم و مجازات عاملین، تأکید ورزیدند و عنوان کردند که از دستگاه قضائی و نهادهای امنیتی و انتظامی انتظار می رود با نظارت و برخورد جدی با ضاربان از بروز و تکرار اینگونه حملات به وکلای دادگستری که در راه احقاق حق و دادرسی عادلانه پیش قدم هستند جلوگیری به عمل آورند.

نامهٔ رئیس اسکودا به رئیس کل دادگستری استان اصفهان

دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه اسکودا در نامه خود به رئیس دادگستری اصفهان با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره امنیت شغلی وکیل خواستار رسیدگی و توجه ویژه به این پرونده شد.

متن نامه به شرح زیر است:

نامهٔ رئیس اسکودا به رئیس کل دادگستری استان اصفهان درخصوص سوءقصد به وکیل سیامک شمسی در مقابل دادگستری اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اسدالله جعفری

رئیس کـل مـحـتـرم دادگستری اصـفـهـان

با سلام

احتراما به استحضار می رساند باتوجه به سوء قصد به جان وکیل محترم دادگستری ، جناب آقای سیامک شمسی (عضو کانون وکلای دادگستری مرکز)، در مقابل درب دادگستری استان اصفهان پیش از شروع جلسه دادگاه ، که منجر به انتقال نام برده به بیمارستان شده و نظر به بازتاب گسترده این موضوع در رسانه های اجتماعی حقوقی و مکدر شدن اذهان جامعه شریف وکلای دادگستری، درخواست ایشان ر به پیوست جهت رسیدگی قانونی ارسال می شود و خواهشمند است این اتحادیه را از نتیجه اقدامات صورت گرفته مطلع سازید

همچنین توجه آن جناب را به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخ ۱۳۷۰/۰۷/۱۱ جلب می کنم که مقرر کرده است: «وکیل در موضع دفاع ، از احترام و تأمینات شاغلین شغل فضاء برخوردار می باشد.» فلذا عنایت ویژه این مقام عالی را در رسیدگی به این موضوع خواهانم.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

1 دیدگاه

  1. چندمین بار است که چنین اتفاقی می افتد؟
    چند روز قبل هم در جلسه دادرسی یک وکیل دادگستری را کتک زدند.
    سال قبل هم یک کارآموز وکالت جلوی دادگستری به قتل رسید.
    چرا دست از تبلیغ مغرضانه و کوربینانه علیه وکلا بر نمی دارید؟
    چرا سریال های صدا و سیما، نقش وکلا را این همه منفی نشان می دهد؟
    هزار چرای دیگر در دل و بر زبانم جاری است اما دریغ از پاسخ… دریغ از عمل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا