اخبار مجلس

بودجه قوه قضاییه برای سال 1403 تعیین شد.

افزایش بودجه قوه قضاییه برای سال 1403

بودجه قوه قضاییه برای سال 1403 تعیین شد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی های بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1403، بودجه قوه قضاییه و سازمان های تابعه و وابسته را برای سال 1403 مشخص کردند.

به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز شنبه هفتم بهمن ماه 1402 در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در بخش هزینه ای، با تصویب جزء 1 بند الحاقی 1 تبصره 13 این لایحه موافقت کردند.

افزایش 58 درصدی بودجه قوه قضاییه در سال 1403:

بر اساس بند الحاقی (۱) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است:

1. اعتبارات قوه قضائیه و سازمان های تابعه و وابسته را معادل نهصد و هشتاد هزار میلیارد (۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول مربوط بخش دوم بودجه تعیین و ارائه نماید.

2. اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید.

سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری دستگاه های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه های مذکور به همراه بودجه تفصیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

استفاده از اعتبارات افزوده شده صرفا در قالب برنامه های مذکور مجاز بوده و دستگاهای مجری برنامه های موضوع این بند مکلفند هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا