آزمون کارشناسی ارشداخبار سازمان سنجش

جزییات دریافت و رفع نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد 1401

به گزارش دادرسی؛

سازمان سنجش ساعتی پیش اطلاعیه ای درخصوص اعلام پرینت و محل رفع نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد و شهرهای محل برگزاری آزمون منتشر کرد.

جزییات دریافت و رفع نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد 1401طبق اطلاعیه ی این سازمان کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از فردا مورخه 25 اردیبهشت ماه 1401 از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر و آزمون در صبح روز های 28 ، 29 و 30 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان می توانند با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نموده و پس از وارد کردن مشخصاتی اعم از نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه ، سال تولد و … و همچنین مشخصات ثبت نامی خود از قبیل شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام نسبت به مشاهده و پرینت آن اقدام نمایند.

محل برگزاری آزمون:

داوطلبان و شرکت کنندگان هر یک از کد رشته های امتحانی می بایست به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه نمایند.

محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به شهرستان انتخابی در فرم ثبت نام

 

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن در زمان آزمون الزامیست.

درصورتی که داوطلبان موفق به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشوند، باید برای پیگیری موضوع در زمان های اعلام شده به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص (مطابق جدول شماره ۲- آدرس حوزه های رفع نقص) مراجعه نمایند.

داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی، داوطلب شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، لازم است کارت ورود به  آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه سازمان سنجش دریافت و در زمان مقرر به آدرس حوزه امتحانی درج شده بر روی کارت مراجعه نمایند. زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز چهارشنبه مورخ28 اردیبهشت 1401 می‌باشد.

آزمون‌ کد رشته‌‌های امتحانی ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ‌‌۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی‌) صرفاً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا داوطلبان هر یک از کد‌ رشته‌های امتحانی مذکور ضروری است طبق آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمایند.

محل برگزاری آزمون برای ۸ کد رشته امتحانی شامل کد رشته‌ های امتحانی ۱۱۴۹‌،‌۱۱۴۷، ۱۱۵۰‌، ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۷ ،۱۱۵۸ و‌ ۱۱۵۹ که ثبت‌نام آنها توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ ای که هریک از ارگان های ذی ربط صادر می‌نمایند آزمون این کد رشته‌ ها در تاریخ های پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از متقاضیان، کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق درگاه سازمان سنجش صادر نشده است.

مغایرت در کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد:

داوطلبان درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

  • درصورتی که زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون با زبان‌ خارجی‌ انتخابی وی‌ که در ثبت‌نام‌ اینترنتی انجام شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحانی)، مغایرت‌ دارد، یا در رابطه با معلولیت (بینایی، شنوایی، و جسمی حرکتی) اختلافی مشاهده می‌نمایید، ضروری است در روز دوشنبه 26 لغایت روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ به نماینده منتخب سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائید.

آدرس حوزه های رفع نقص

  • چنانچه در خصوص سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «د‍» مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت در درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و موارد مربوط را اصلاح نمایید.
  • داوطلبان شرکت‌کننده چنانچه داوطلب اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی می‌باشند لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (اوایل تیرماه) در این خصوص طبق اطلاعیه سازمان سنجش اقدام نمایند.

آغاز فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت)  و درب های ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، بنابراین لازم است داوطلبان قبل از بسته شدن درب ها در حوزه امتحانی حاضر باشند.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ 6 خرداد ماه 1401 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان درمیان بگذارند . درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، داوطلبان می‌توانند سوالات خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org، به این سازمان ارسال نمایند.

ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن 42163 با پیش شماره 021 در میان بگذارند.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا