اخبار دانشگاه ها

دکتر محسن برهانی از دانشگاه تهران اخراج شد.

به گزارش دادرسی نت :

نامه قطع همکاری دکتر محسن برهانی با دانشگاه تهرانخبرگزاری فارس در خبری ضمن فهرست کردن توییت های انتقادی دکتر محسن برهانی درخصوص حوادث اخیر جامعه ایران، متن نامه کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه تهران در مخالفت با وی را منتشر نموده است.

پیشتر دکتر محسن برهانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران از فشار های ایجاد شده برای اخراجش از دانشگاه را خبر داده بود و امروز خبرگزاری فارس با انتشار خبری از صدور حکم قطع همکاری دانشگاه با دکتر محسن برهانی خبر داد.

نامه قطع همکاری دکتر محسن برهانی با دانشگاه تهران

مطابق نامه مذکور، معاون آموزشی دانشگاه تهران در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۰ یعنی نخستین روزهای شروع بحران اخیر از «کارگروه بررسی صلاحیت عمومی» درخواست اعلام نظر درباره دکتر برهانی می کند و این کارگروه نیز متعاقباً در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۹ مخالفت خود با ادامه عضویت وی در هیات علمی را اعلام می کند.

در گزارش خبرگزار فارس به نقل از یک «استاد دانشگاه تهران» دلایل مخالفت با حضور دکتر برهانی عجز علمی و دلایل مختلف دیگر از جمله حمایت های وی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیر اخلاقی میان دانشجویان ذکر شده است.

فارس به نقل از این استاد دانشگاه بدون نام نوشته است:

«برهانی از سال‌ها پیش، ازدواج سفید را نه تنها جرم نمی داند بلکه صحیح می داند و معتقد است آسیب های ازدواج سفید کمتر از آسیب های ازدواج موقت شرعی است؛ او تحت عنوان اینکه من فقیه هستم و فقه می دانم، حکم ضروری شرعی را رد و دانشجویان را گمراه می‌کند و به فساد می‌کشاند و باعث بدنامی دانشگاه تهران شده است»

دکتر برهانی استادیار گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مخصوصا در جریان حوادث اخیر برخی تصمیمات قضائی و برخوردها با مردم را از جنبه حقوقی و فقهی مورد تحلیل انتقادی قرار داده بود.

دیدگاه های تحلیلی و انتقادی دکتر برهانی در جریان حوادث اخیر عمدتا از طریق حساب توییتر وی منتشر می شد.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا