اخبار دولت

سامانه سند من رونمایی شد

به گزارش دادرسی نت؛

سامانه «سند من» رونمایی شدبه نقل از وبگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «سامانه سند من» ساخته شده توسط واحد فن آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران در حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران رسماً رونمایی شد.

براساس این اطلاعیه کانون سردفتران و دفتریاران،سامانه سند من با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبت رسمی به مردم و کاهش مراجعه حضوری و در مواردی حذف این مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات طراحی شده که در سال جاری با نام “سند من” تولید شد که کاربران آن از یک سو مردم و از سوی دیگر دفاتر اسناد رسمی و کانون های سردفتران و دفتریاران هستند.

با بهره برداری از این سامانه، مردم می توانند با مقررات فعلی تمام مقدمات تنظیم اسناد رسمی، تبادل اسناد و اطلاعات، تعیین زمان امضای اسناد، ملاحظه پیش نویس اسناد، تایید نهایی متن پیشنهادی و . را به صورت انلاین و الکترونیکی به انجام رسانده و صرفاً در یک مرحله و در زمان امضای سند، به دفترخانه مراجعه کنند.

متقاضیان می توانند از طریق سامانه سند من، بدون مراجعه حضوری، درخواست تنظیم سند رسمی خود را ثبت و در هر لحظه امکان پیگیری نمایند و همچنین اطلاع از آخرین وضعیت تنظیم سند برای آنها وجود خواهد داشت.

تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم سند از طریق این سامانه و به صورت الکترونیک ارائه می شود. با استفاده از این سامانه، پیش نویس سند برای متقاضیان ارسال و تأیید آنها اخذ می شود.

سامانه سند من بستر لازم برای خلق فرصت‌های جدید کسب و کار برای دفاتر اسناد رسمی و تقویت سند رسمی را فراهم کرده است و با امکانات این سامانه و در صورت فراهم شدن شرایط قانونی مربوط، امکان تنظیم اسناد بدون حضور مراجعان در دفترخانه با حفظ ساختارهای اداری فعلی دفاتر اسناد رسمی و از طریق احراز هویت الکترونیک و امضای الکترونیک فراهم شده است.

امکانات سامانه سند من:

  1. امکان درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک مورد نیاز
  2. مکان‌یابی و امکان جستجوی دفاتر بر روی نقشه
  3. یافتن نزدیک‌ترین دفترخانه
  4. امکان نمایش دفاتر با وضعیت ترافیک کاری
  5. سقف حق التحریر آزاد
  6. درخواست و انجام فتوکپی برابر اصل
  7. امکان تعیین وقت تنظیم اسناد یا مشاوره رایگان
  8. امکان ثبت شکایت الکترونیکی از دفاتر اسناد رسمی
  9. امکان پیگیری و اطلاع از آخرین وضعیت تنظیم سند

براساس اطلاعیه کانون سردفتران و دفتریاران ساماندهی معاملات اسناد عادی، تنظیم اسناد رسمی ایرانیان خارج از کشور، مشاوره الکترونیکی، دفاتر اسناد رسمی مجازی، ارایه خدمات برون سپاری شده به دفاتر اسناد رسمی بخشی از هدف گذاری فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران است که همه این نیازها بزودی قابل دریافت و بهره برادری بر روی سامانه سند من خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا