اخبار

وحید عزیزی: قضات میزان پرداختی حق الوکاله را از موکلان سوال کنند.

وحید عزیزی: قضات میزان پرداختی حق الوکاله را از موکلان سوال کنند.به گزارش دادرسی پرس، وحید عزیزی مدیر کل دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با روزنامه قدس در خصوص چگونگی دریافت مالیات از وکلا و پزشکان، مبارزه با پولشویی در مراکز مستعد از جمله خیریه ها توضیحاتی ارائه کرده است.

شاید عدد واقعی در قرارداد وکیل و موکل رسمی نباشد.

وحید عزیزی درخصوص دریافت مالیات از قرارداد وکلا و نحوه کسب درآمد این افراد که مستعد فرار مالیاتی اند اظهار کرد:

در حوزه قرارداد موکلان با وکلا شاید عدد واقعی در قرارداد رسمی مشخص نباشد.

بدین منظور به جز استفاده از ابزارهای شناسایی سازمان و دعوت افراد به اعلام درآمدها، از ظرفیت اشخاص ثالث استفاده خواهد شد.

از ظرفیت قضات استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه از موکلان وکلایی که پرونده های آنان به قطعیت رسیده اطلاعات واقعی پرونده دریافت می شود و در کنار آن از ظرفیت قضاتی که پرونده ها را قضاوت می کنند استفاده خواهیم کرد.

قضات میزان پرداختی حق الوکاله را از موکلان سوال کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود:

از قضات خواسته شده در پایان هر دادگاهی از موکلان میزان پرداختی خود به وکیل را سؤال کنند و اگر موردی باشد قاضی می‌تواند مجازات لازم را همان جا انجام دهد و پرونده برای دریافت مالیات حقه به اداره کل امور مالیاتی مربوط ارجاع شود.

از برخی وکلا تحت عنوان درآمد اتفاقی مالیات اخذ می شود.

عزیزی درباره دریافت مالیات از وکلایی که به گرفتن حق‌الوکاله به صورت انتقال دارایی از موکل اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از وکلا هم از طریق انتقال دارایی‌ برای گرفتن حق الوکاله اقدام می کنند که برای این افراد در قانون جدید عایدی بر سرمایه و سوداگری ظرفیتی پیش بینی شده که معاملاتی که به ازای آن ها تراکنش مالی وجود ندارد به عنوان درآمد اتفاقی با آن ها برخورد شود و مالیات متعلقه از آنها دریافت شود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا