اخبار

مالک تردز به سواستفاده سیستماتیک، عمدی و غیر قانونی از اسرار تجاری توییتر متهم شد.

وکیل ایلان ماسک مالک تردز را به سوء‌استفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر متهم کرد.

مالک ترندز به سواستفاده سیستماتیک، عمدی و غیر قانونی از اسرار تجاری توییتر متهم شد.اگر با شبکه های اجتماعی آشنایی دارید حتما این روزها بارها و بارها اسم تردز را شنیده اید.

به محض رونمایی و انتشار اپلیکشن تردز (Threads)  توجه بسیاری از کاربران به آن جلب شد به حدی که در همان ساعات اولیه منتشر شدن بیش از 30 میلیون نفر به آن پیوستند و در همین ابتدا به جدی ترین رقیب توییتر شناخته شد.

به گزارش دادرسی نت: این شبکه اجتماعی با مالکیت مارک زاکربرک(مالک اینستاگرام و موسس متا) در تاریخ 15 تیر ماه و در قالب یک اپلیکیشن با هدف رقابت مستقیم با توییتر رونمایی و آغاز به کار کرد. البته در کمتر از 24 ساعت با وجود استقبال گسترده کاربران ایرانی به ویژه رئیس مجلس و رئیس جمهور این اپلیکیشن نیز همانند سایر رقبایش فیلتر شد.

پس از رونمایی و انتشار اپلیکیشن تردز (Threads) جلب توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی در زمان کوتاه، وکیل ایلان ماسک (مالک کنونی توییتر) در نامه ای به زاکربرگ (موسس متا) وی را به سؤاستفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر متهم کرد.

قرار بود ماشین های پرنده بسازیم اما به جای آن هفت مدل توییتر ساختیم!

پس از آغاز مالکیت ایلان ماسک، قوانین و محدودیت های متعددی که در فضای توییتر رخ داد، کاربران بسیاری را شاکی کرد و باعث شد بسیاری از کاربران از توییتر خارج شوند.

جک دورسی مالک پیشین توییتر با راه اندازی شبکه اجتمایی «بلو اسکای» سعی در رقابت با توییتر داشت اما نتوانست موفقیت و محبوبیت تردز را به دست بیاورد.

واکنش های متعدد و جالبی به این شبکه اجتماعی نشان داده شده که از جالبترین آن می توان به توییت جک دورسی مالک پیشین توییتر اشاره کرد که نوشت :

ما قرار بود ماشین های پرنده بسازیم اما به جای آن هفت مدل توییتر ساختیم.

ایران اولین فیلترکننده ترندز

با وجود حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در این پلتفرم و در کمتر از 24 ساعت از آغاز به کار اپلیکیشن تردز ، دستور توقیف و فیلتر آن داده شد.

اینکه چرا این مسئولان در این شبکه مجازی همزمان حضور داشتند و با این حال دستور توقیفش را صادر کردن از جمله هزاران سوال بی پاسخ کاربران در شبکه های اجتماعی است.

وکیل ایلان ماسک مالک تردز را به سوء‌استفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر متهم کرد.ایلان ماسک: رقابت خوب است ولی کپی کاری نه

اولین واکنش ایلان ماسک مالک توییتر به این شبکه اجتماعی این بود که نوشت:

«رقابت خوب است ولی کپی‌کاری نه!»

او همچنین توییت یکی از کاربران که نوشته بود «تردز با دکمه های کنترل، سی، وی (دکمه های کپی کردن«ctrl,c,v») درست شده است» را تایید کرد.

جک دورسی مالک پیشین توییتر نیز چگونگی عملکرد «تردز» را مورد انتقاد قرار داد و گفت:« با الگوریتم اجباری، حق عملکرد مورد نظر خود را از دست خواهد داد.»

نامه وکیل ایلان ماسک به زاکربرگ:

هنوز چند ساعتی از آغاز به کار «تردز» نگذشته بود که « الکس اسپیرو» وکیل مالک توییتر در نامه ای خطاب به مالک تردز ارسال و شرکت متا (سازنده اپلیکیشن تردز) را به سؤاستفاده غیرقانونی، عمدی و سیستماتیک از اسرار تجاری توییتر متهم کرد.

اسپیرو همچنین در این نامه عنوان کرده بود که در یک سال اخیر تعداد بالایی از پرسنل توییتر را با علم بر این موضوع که این افراد هنوز به اسرار تجاری توییتر و اطلاعات بسیار سری این شرکت دسترسی داشته اند، استخدام کرده است و حالا با اطلاع از این موضوع پرسنل سابق توییتر را مامور به ساختن یک کپی (copycat) از توییتر نموده است و شرکت متا بدین صورت از دارایی اصلی (IP) توییتر سؤاستفاده کرده است . این نامه به گونه ای متا را از هر نوع تحلیل و داده کاوی در پلتفرم توییتر منع نموده .


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا