کانون وکلای دادگستری

مصوبه اخیر مجلس مغایر با اصول قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است.

واکنش رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان به مصوبه جدید مجلس:

مصوبه اخیر مجلس مغایر با اصول قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است.

مصوبه اخیر مجلس مغایر با اصول قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است.به گزارش دادرسی پرس به نقل از وقت نیوز دکتر حسن پاشازاده رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، دکتر حسن فرهودی نیا و دکتر حسین شربیانی منتخبین هیات مدیره جدید این کانون به همراه جمع دیگر از وکلای پیشکسوت و جوان استان چهارشنبه گذشته مورخ ۲۲ شهریور ماه با رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار  دکتر حسن پاشازاده به همراه منتخبین هیات مدیره جدید این کانون و تعدادی از وکلای استان دغدغه و نگرانی عمیق خود از مصوبه اخیر مجلس را اعلام و نسبت به عواقب و پیامدهای آن هشدار دادند و خواستار رد این مصوبه توسط شورای نگهبان شدند.

براساس این مصوبه که با عنوان “طرح تامین مالی و جهش تولید (از طریق اصلاح قوانین «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی »و «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور » به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده است، کانون های وکلای دادگستری از قوه قضاییه منتزع و به زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوه مجریه در می آیند و همه امور آن ها از جمله صدور پروانه وکالت، تعلیق و ابطال پروانه وکالت از طریق سامانه کسب و کار زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت خواهد گرفت .

تاسف بارتر اینکه مصوبات کمیسیون های داخلی این وزارتخانه برای کانون های وکلا الزام آور شناخته شده و این مصوبات غیر قابل اعتراض در دیوان محترم عدالت اداری قلمداد شده است!

مصوبه اخیر مجلس مغایر با اصول قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در مورد نهاد وکالت گفت : این مصوبه مغایر با اصول قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است.

صمد عزیزی در این دیدار گفت: متاسفانه برخی از مصوبات مجلس از جمله مصوبه اخیر در مورد وکالت چالش بر انگیز است و موجب نگرانی و ضرر ذینعفان و جامعه می شود.

با قید فوریت مسائل را به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان انتقال خواهم داد

وی در پاسخ به درخواست وکلای آذربایجان شرقی برای رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان اطمینان داد که با قید فوریت ذغدغه و نگرانی آنان را به آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان و سایر حقوقدانان و فقهای این شورا انتقال دهد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد :

همه اعضاء محترم شورای نگهبان اعم از حقوقدانان و فقهای آن شخصیت های دلسوز و خادم نظام هستند و آمادگی شنیدن حرف ها و مشکلات مردم و جامعه وکالت هستند.

ما نیازمند مجلس در تراز ملت هستیم

عزیزی با اشاره به جایگاه مجلس تصریح کرد : ما نیازمند مجلس در تراز ملت هستیم نه مجلسی که قوانین و مصوبات آن مغایر با قانون اساسی باشد.

وی از وکلا و نخبگان جامعه خواست برای انتخاب اصلح و شایسته سالاری کمک کنند و افزود :

قانونگذاری کار علمی است و نمایندگان مجلس باید از سطح دانش و علم کافی برخوردار باشند و از تصویب قوانین مغایر قانون اسای و سیاست های کلی نظام اجتناب شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی افزود :

حضرت آقا بارها خطاب به مجلس و نمایندگان تاکید فرموده اند به هنگام تصویب قانون و مصوبات به آثار و پی آمدهای آن دقت و توجه شود که این قانون مصوب تا جد می تواند نیازهای ذینفعان را بر آورده و به عدالت کمک کند.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا