آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری جدی لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1402

دستور محسنی اژه ای برای پیگیری جدی شایعه لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

 دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری جدی لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1402به گزارش دادرسی نت؛ محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه در واکنش به شایعه لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1402 نوبت دوم، خواستار بررسی و شناسایی افراد دخیل در این موضوع شد.

نوبت دوم آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1402 در حالی در نوبت عصر روز جمعه مورخ 1402 اسفند ماه برگزار شد که اخباری مبنی بر نشر و لو رفتن سوالات در ساعاتی قبل از برگزاری آزمون در شبکه های مجازی منتشر شده بود.

رئیس دستگاه عدلیه صبح امروز دوشنبه مورخ 21 اسفند ماه طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، در واکنش به این موضوع ضمن سلب مسئولیت از مرکز وکلای قوه قضاییه، خواستار تبیین موضوع و بررسی ابعاد این ماجرا شد.

مرکز وکلا در لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلا مسئولیتی نداشته است.

رئیس قوه قضاییه، در این نشست با اشاره به مطالب مطروحه در باب لو رفتن سوالات آزمون وکالت 1402 مرکز وکلا در روز جمعه 18 اسفند، گفت:

ابتدا باید توجه داشت که مسئولیت برگزاری این آزمون با سازمان سنجش بوده است و «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» در این خصوص مسئولیتی نداشته است.

باید روشن شود که افشای سؤالات در چه سطح و چه حدی بوده است.

محسنی اژه ای در ادامه افزود:

با این حال، به کلیه بخش های ذی ربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می دهم که در رابطه با این موضوع، پیگیری ها و بررسی های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند و با هماهنگی و همکاری «مرکز رسانه قوه قضاییه»، موضوع مورد اشاره را به صورت واضح و روشن برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند این مقوله در جامعه مبهم بماند چرا که به اعتماد مردم لطمه می زند؛

در این قضیه به صورت دقیق باید روشن شود که افشای سؤالات در چه سطح و چه حدی بوده است و چه کسانی تقصیر و یا قصور داشته اند؛ در این زمینه نباید حقی از کسی ضایع شود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا