اخبار شورای نگهبان

اتصال کانون های وکلا به درگاه ملی مجوزها خلاف شرع و قانون اساسی دانسته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان:

از نظر اعضای شورای نگهبان اتصال کانون های وکلا به درگاه ملی مجوزها خلاف شرع و قانون اساسی دانسته نشد.

اتصال کانون های وکلا به درگاه ملی مجوزها خلاف شرع و قانون اساسی دانسته نشد.به گزارش دادرسی پرس؛ نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز مورخه 15 مهرماه 1402 ساعت ۱۰:۰۰ با حضور بسیار خبرگزاری ها برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان در این نشست در خصوص نظر اعضای این شورا درباه مصوبات مجلس و … توضیحاتی ارائه داد و به پرسش های خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

اعضای شورای نگهبان با اتصال کانون های وکلا به درگاه ملی مخالفتی نداشتند.

هادی طحان نظیف در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس در خصوص کسب و کار دانسته شدن حرفه وکالت و اتصال کانون وکلا به درگاه ملی مجوزها اظهار کرد:

بحث کسب و کار شمرده شدن حرفه وکالت در قانون تسهیل قبلا مورد بحث و اختلاف نظر بود اما اعضای شورای نگهبان درباره اتصال کانون های وکلا به درگاه ملی مجوزها مخالفتی نداشتند و آن را صرفاً یک مساله شکلی می دانند و دخالتی وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: اختیارات دستگاه ها از طریق قوانین و مقررات باقی است و طبق این مصوبه مجلس صرفاً مجوز‌ها، از درگاه ملی مجوز‌ها صادر خواهد شد که این موضوع در نهایت با نظر اعضای شورای نگهبان مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف در ادامه افزود: از نظر اعضای شورای نگهبان مصوبه اتصال کانون وکلا به درگاه ملی مجوزها (تحت نظر وزارت اقتصاد) خلاف شرع و قانون اساسی دانسته نشد.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا