اخبار دانشگاه ها

دانشجویان به جز کارنامه «فرنامه» هم دریافت می‌کنند .

دانشجویان به جز کارنامه «فرنامه» هم دریافت می‌کنند.

دانشجویان به جز کارنامه «فرنامه» هم دریافت می‌کنند .زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری خبر داد که دانشجویان در آینده علاوه بر کارنامه علمی، کارنامه مهارتی و فرنامه فرهنگی نیز دریافت می کنند.

پایگاه خبری دادرسی پرس؛ به نقل از خبرگزاری مهر، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح روز گذشته در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها گفت:

کار بسیار بزرگی انجام شده است، برای به کارگیری آینده دانش آموختگان دانشگاهی علاوه بر کارنامه علمی، کارنامه مهارتی که دانشگاه جامع علمی کاربردی برای آن برنامه ریزی می کند نیز تهیه می شود تا دانشجویان در کنار تحصیل یک یا چند مهارت بیاموزند.

رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی

وزیر علوم افزود: رونمایی از سامانه فرهنگی، امکان رصد فعالیت فرهنگی دانشگاه ها و شکل دادن فرهنگنامه دانشگاه و دانشجو را تحت عنوان «فرنامه» دانشگاه و فرنامه دانشجو فراهم کرده است.

ارائه گزارش فعالیت های فرهنگی دانشجویان (فرنامه)

وزیر علوم افزود:

دانشجویانی که فعالیت فرهنگی داشته باشند می توانند فرنامه خود را از دانشگاه به صورت مستند دریافت کنند که بحث فرهنگی دانشجویان در آینده کاری آنها مهم است برای ما هم فعالیت فرهنگی دانشجو بسیار مهم است.

دانشجو ۳۰ ساعت برنامه علمی داشته و حدود ۸۵ ساعت اوقات فراغت دارد که دانشگاه ها مکلف هستند برای آن برنامه ریزی کرده و شرایطی ایجاد کنند تا دانشجویان در فعالیت فرهنگی مورد علاقه خود شرکت کنند.

زلفی گل ادامه داد: فرهنگ باید دائم رصد شده و فرهنگ ناشایست حذف شده و فرهنگ شایسته جایگزین شود. این فرنامه دانشجو و دانشگاه که امروز با استفاده از فناوری اطلاعات شکل گرفته اتفاق مبارکی است و آینده قشنگی رقم خواهد زد.

بررسی گزارش سامانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر علوم گفت: گزارش این سامانه در دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح خواهد شد.

زلفی گل افزود: فرنامه دانشگاه ها باید در رتبه بندی دانشگاه ها که موسسه استنادی جهان اسلام انجام می دهد مد نظر قرار گیرد همچنین در رتبه بندی رؤسای دانشگاه ها که مرکز نظارت و ارزشیابی وزارت علوم انجام می دهد باید به این فرنامه توجه شود.


بیشتر بخوانید:

 

مشاهده بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا