فرصت های شغلی

رونمایی از سامانه جستجوی شغل -1402

سامانه جستجوی شغل رونمایی شد.

رونمایی از سامانه جستجوی شغل -1402وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف کاهش هزینه ها و سهولت جستجوی شغل، اتصال سریع کارفرمایان و جویندگان کار و ایجاد پویایی در بازار کار از سامانه جستجوی شغل را به صورت برخط و آنلاین رونمایی کرد.

به گزارش دادرسی؛ سامانه جستجوی شغل فضایی امن برای ارتباط سریع تر و بهتر کارجویان و کارفرمایان در تاریخ 15 تیر ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه جستجوی شغلی، اظهار کرد:

یک نسخه از سامانه فرصت های شغلی در دولت قبل ایجاد شد که با مشکلات و اعتراض های گسترده ای همراه بود و در این دولت سامانه جدیدی با عنوان جستجوی شغلی، با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه اندازی شد.

  • کاهش نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان

بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در یک ماه گذشته بیش از ۲۷۰۰ نفر از طریق این سامانه مشغول به کار شده‌اند و نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان کاهشی بوده است.

  • سامانه جست وجوی شغل ۲۷۰۰ نفر را جذب بازار کرد

با طراحی و راه اندازی این سامانه، تاکنون 31 هزار نفر کارجو ظرف یک ماه گذشته در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۲۷۰۰ کارفرما نیز از طریق کاریابی ها یا به صورت آزاد در این سامانه ثبت‌نام کرده و بیش از ۶۱ هزار و ۴۲۴ فرصت شغلی هم در این سامانه معرفی شده و ۲۷۳۲ نفر در این مدت مشغول کار شده اند.

  • هوشمندسازی خدمات کاریابی‌ از طریق سامانه جستجوی شغل

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از دغدغه های بازار کار مسأله اطلاعات است که وزارت کار به عنوان نهاد ناظر و سیاست گذار فضا را مدیریت کند با راه اندازی این سامانه هوشمندسازی خدمات کاریابی ها در هدایت نیروی کار صورت گرفته است.

کریمی بیرانوند با اشاره به هوشمند شدن فرایند کاریابی ها گفت: خوشبختانه در این دوره فرایند کاریابی ها هوشمند شد تا کاریابی ها و کارجویان و کارفرمایان به صورت برخط و آنلاین بتوانند در این فرایند به یکدیگر متصل شوند.

  • سامانه جستجوی شغل کاملا رایگان است

براساس اظهارات معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت نام، یافتن و معرفی مشاغل در سامانه جستجوی شغل کاملاً رایگان می باشد و وزارت کار قصد تصدی‌ موسسات کاریابی را ندارد بلکه بستری را فراهم آورده که هم کارگران و هم کارفرمایان و هم مراکز کاریابی می توانند از این پلتفرم به صورت رایگان استفاده نمایند.

  • آثار مثبت راه اندازی سامانه جستجوی شغل

کریمی بیرانوند کاهش آسیب های ناشی از بیکاری، یافتن شغل و معرفی مشاغل جدید را از جمله  آثار مثبت راه اندازی سامانه جست وجوی شغل دانست.

گفتنی است این سامانه امکان ساخت رزرومه آنلاین را نیز دارد و به شما کمک می کند یک رزرومه مناسب برای درخواست های شغلی خود ایجاد کنید.

سامانه جستجوی شغل آماده بهره برداری و استفاده تمامی ذینفعان می باشد.

از قابلیت ها و  امکانات جدید سامانه به روز شده می توان به اتصال این سامانه به بانک های اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سایر موارد مشابه و نیز انتقال بانک اطلاعاتی سامانه های پیشین اشاره کرد.

نحوه ثبت نام به عنوان کارجو:

با وارد نمودن آدرس shoghl.mcls.gov.ir و انتخاب گزینه ثبت نام کارجو و وارد نمودن اطلاعات هویتی دارای نام کاربری و کلمه عبور شده و سپس می توانید از طریق گزینه ورود به پنل کاربران وارد سامانه شوید.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا