کانون وکلای دادگستری

کارزار اعتراض به مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت به بیش از 25 هزار امضا رسید.

کارزار اعتراض به مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت به بیش از ۲۵ هزار امضا رسید.

کارزار اعتراض به مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت به بیش از ۲۵ هزار امضا رسید.کارزار موسوم به «اعتراض به مصوبات مجلس و طرح ها و لوایح ضد استقلال کانون های وکلا و امنیت قضایی» از روز 29 مرداد شروع به جمع آوری امضا کرده و تاکنون به بیش از 25 هزار امضا رسیده است.

به گزارش دادرسی پرس؛ مصوبه روز ۲۹ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی در خصوص نهاد وکالت مبنی واگذاری تمدید و صدور پروانه وکالت و امور مربوط به این نهاد به وزارت اقتصاد، موجب راه اندازی کازاری در اعتراض به این مصوبات مجلس شده است.

بر اساس مصوبه مورخه بیست و نهم مجلس شورای اسلامی کلیه مراجع صدور مجوز کسب و کار و حرفه ها از قبیل کانون های وکلای دادگستری، کانون های کارشناسان رسمی دادگستری، نهادهای زیرمجموعه قوه قضائیه مانند مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، داوری و میانجیگری دفاتر قضایی، دفاتر ترجمه اسناد رسمی و … موظف هستند کلیه مراحل صدور، تمدید، توسعه، اصلاح، تعلیق و ابطال هرگونه مجوز خود را صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و به صورت الکترونیکی انجام دهند.

این مصوبه موجی از اعتراضات را از جانب جامعه حقوقی کشور و اساتید حقوقی و وکلا به همراه داشته و موجب تشکیل کارزاری در این رابطه شده است.

کارزار موسوم به «اعتراض به طرح ها و لوایح ضد استقلال کانون های وکلا و امنیت قضایی» از روز ۲۹ مرداد شروع به جمع آوری امضا نموده و در کمتر از چهل و هشت ساعت تعداد امضا کنندگان این کارزار به بیش از 19 هزار رسید.

موضوع این کمپین اعتراض به عملکرد مجلس در تصویب مقررات ضد حرفه وکالت و علیه استقلال کانون وکلا است و با گذشت ۹ روز از آغاز این کارزار میزان امضاهای صورت گرفته به بیش از 25 هزار نفر رسیده است.

در کارزار اعتراض به مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت که توسط وکلا، حقوقدانان و سایرین در حال امضاست، آمده است:

ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

اعضای محترم هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

ریاست محترم قوه قضائیه

«اینجانبان در راستای دفاع از امنیت قضایی، نظام حقوقی کشور و «استقلال کانون های وکلا‌»، ضمن مخالفت با کلیه طرح ها، لوایح و مقررات مغایر اصول قانون اساسی، موازین شرعی و اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی نظام، از جمله «لایحه برنامه هفتم توسعه» و « طرح تامین مالی و جهش تولید» در قسمت مربوط به وکالت و کانون ها، اصلاح آن را خواستاریم.»

امضای کارزار اعتراض به مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت:

در صورت تمایل به امضای کارزار اعتراض به مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت میتوانید به لینک زیر وارد شوید:

امضای کارزار اعتراض به مصوبات مجلس

بر اساس اعلام سایت کارزار در صورت رسیدن به 2 هزار امضا،  این موضوع در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می شود. با رسیدن به 5 هزار امضا، خبر مربوط به کارزار به رسانه ها ارسال و از مسئولین مربوطه پیگیری خواهد شد و درصورت همراهی بیشتر از 30 هزار امضاکننده، کارگروهی ویژه تشکیل می شود تا علاوه بر پیگیری مستمر، رویدادی اختصاصی برای همفکری و هم افزایی برگزار شود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا